Ipocrit sau pacatos iertat?

     Termenul „ipocrit” provine dintr-un cuvant grecesc asociat de obicei cu teatrul. Actorii de pe scena erau ipocriti. Acestia purtau o masca pentru a arata ce personaj interpreteaza. Acelasi actor putea interpreta un personaj intr-un moment al piesei si un alt personaj in alt moment. Prin urmare cuvantul se referea la oamenii care jucau un rol.
      Domnul Isus a pus un accent foarte mare pe ceea ce aratam in mod public celorlalti si ceea ce suntem de fapt. Ipocrizia spirituala inseamma sa pretinzi ca esti mai spiritual decat esti cu adevarat.
     Acum, noi toti avem o doza de ipocrizie. Insa este o diferenta mare intre a arata in mod voit altceva decat ceea ce esti si a te considera un pacatos iertat, un om cu slabiciuni, onest cu privire la propria inima, de multe ori inselatoare. Biblia nu spune ca urmasii lui Hristos sunt perfecti insa spune cacei care isi daruiesc viata lui Hristos sunt perfect iertati. Daca devii crestin presiunea este sa nu mai pacatuiesti. Din pacate nu asta este si realitatea. Am vrea sa fie asa, dupa botez sa fie totul perfect, insa nu-i.
     Ioan afirma ca „daca spunem ca nu avem pacat, ne inselam singuri si adevarul nu este in noi.” Un ipocrit poarta o masca, pretinzand ca e liber, ca nu are ispite, ca traieste cum trebuie. Un crestin insa marturiseste ca e slab, pacatos, ca are nevoie de ajutor. Stie ca „daca isi marturiseste pacatul El este credincios si drept sa il ierte de orice nelegiuire”. Un pacatos iertat cauta constant curatirea de pacat.
     Sa te uiti la biserica si sa vezi pacatosi e un lucru. Sa o etichetezi ca fiind plina de ipocriti e cu totul altceva. Biserica nu este un club de sfinti ci un spital pentru pacatosii bolnavi, nu-i asa?
     Pavel este unul din cei mai mari crestini. Ce imagine si-a proiectat el? Titanul spiritual, Marele Apostol Pavel? Nicidecum. El stia cine este. El spunea ca adevarat si cu totul vrednic de primit este cuvantul care zice: „Hristos Isus a venit in lume ca sa mantuiasca pe cei pacatosi”, dintre care cel dintai sunt eu.” El nu zice ca a fost pacatos, ci ca este. Incurajator.
     Suntem pe drum, intr-un proces de curatire. Nu suntem nici ce-am fost. Suntem in Hristos, o noua creatie, cele vechi s-au dus. Suntem noi. Insa ne innoim mereu. Tot Pavel spunea ca „este incredintat ca Acela care a inceput lucrarea aceasta in noi o va termina in ziua lui Isus Hristos”.
     Aceasta este si speranta mea: Dumnezeu inca nu a terminat cu mine. Sunt inca in proces. Nu mai sunt ce-am fost si treptat devin ce-am fost randuit sa fiu, dupa chipului Domnului Isus. Si poti sa-ti dai masca jos si tu pentru ca toti cei ce au inceput o viata noua cu Dumnezeu sunt in procesul asta. Toti suntem pacatosi si toti gresim. Cand nu-ti dai masca jos, nu te lasi expus harului lui Dumnezeu si se intampla ca te adancesti din ce in ce mai mult in mizeria acestui pacat, te imbolnavesti din ce in ce mai mult traind o viata in minciuna.
     Mi se pare foarte interesant ca desi Isus este foarte dur cu ipocritii, El nu condamna vreodata pacatosii indiferent de pacatul lor, pentru ca, asa este, Dumnezeu, „n-a trimis pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca lumea sa fie mantuita prin El”. De fapt, El te accepta asa cum esti, cu greselile tale, cu viata ta data peste cap. Femeia usuratica nu a fost condamnata. Talharul a ajuns in cerul lui Dumnezeu. Este speranta si pentru tine. Mai exista iertare si pentru pacatul tau oricare ar fi el.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s